Miesiąc: Listopad 2018

Drążek do podciągania w twoim domu

Dbanie o własne zdrowie jest bardzo istotne. Ludzie starają się dbać o siebie na różne sposoby. Dobrym pomysłem jest stosowanie zdrowej diety, która dostarczy naszemu organizmowi odpowiednich składników. Dieta taka powinna być bogata w witaminy, minerały i składniki odżywcze. Dobrym pomysłem jest również wykonywanie ćwiczeń fizycznych, czy uprawianie jakiegoś sportu.

Ćwiczenia dla zdrowia

Wiele osób lubi chodzić na siłownie, czy na fitness. Jednak są tacy, którzy wolą ćwiczenia w domu. Rozwiązanie takie ma swoje plus. Ćwiczenie w domu jest darmowe, nie trzeba kupować żadnego karnetu. Poza tym w domu jest większy spokój, niż w siłowniach, gdzie przebywa sporo ludzi. Nie każdy lubi wykonywać ćwiczenia w obecności dużej liczby ludzi.

Sprzęt do ćwiczeń domowych

Chcąc ćwiczyć w domu, dobrze będzie wyposażyć się w odpowiedni sprzęt. Wiele ćwiczeń można oczywiście wykonywać bez konieczności stosowania jakiegokolwiek sprzętu. Jednak wiele osób decyduje się na zakup i montaż na przykład drążka do podciągania.

Drążki do podciągania

Drążek do podciągania służy do wykonywania jednego z najbardziej podstawowych, prostych ćwiczeń, które można wykonywać w domu. Tego typu przedmiot zajmuje bardzo mało miejsca. Jego montaż też jest bardzo prosty.

Korzyści wynikające z montażu drążku w domu

  • ćwiczenie na drążku wzmacnia mięśnie pleców, rąk ramion, barków
  • pozwala pracować nad siłą oraz sylwetką
  • można ćwiczyć w każdej chwili
  • drążek pozwala wykonywać wiele ćwiczeń, można także wymyślać swoje własne

Zakup drążka wydawałby się prostą sprawą, jednak jeżeli spojrzymy na oferty sklepów, to zauważymy, że jest ich bardzo wiele. Widoczne są między innymi różnice w cenach pomiędzy różnymi drążkami. Drążki poza ceną, mogą różnić się pomiędzy sobą jakością i solidnością wykonania, a także metodami montaży i kształtem.

Wyróżnić możemy następujące rodzaje drążków do ćwiczeń:

  • drążek sufitowy
  • drążek do futryn
  • drążek rozporowy
  • drążek o konstrukcji prostej
  • drążek wygięty na końcach
  • drążek wyposażony w dodatkowe uchwyty
  • drążek przeznaczony do montażu w ścianie

Wybieraj rozsądnie

Wybierając drążek dla siebie, zwróćmy uwagę na to, czy mamy miejsce w domu, żeby zamontować dany typ drążka. Warto zwrócić uwagę na jego wielkość. Dobrze też sprawdzić wytrzymałość interesującego nas drążka. Drążek musi wytrzymać ciężar osoby, która będzie z niego korzystała. Oczywiście wiele osób głównie patrzy na cenę. Oczywiście nie ma co przesadzać i kupować drążki drogie, gdyż te tańsze mogą nam w zupełności wystarczyć, dla naszych potrzeb. Jednak pamiętajmy, że drążki znanych marek, zazwyczaj dają gwarancję lepszej jakości i wytrzymałości.

Hantle – mała (wielka) rzecz

Zanim rozpoczniesz przygodę z siłownią i wykupisz roczny, często nietani karnet, za który pieniądze będą pobierane z twoje konta co miesiąc, zakup hantle. To idealne narzędzia do ćwiczeń. Zajmują niedużo miejsca w odróżnieniu od ławeczki treningowej lub atlasu do ćwiczeń. Śmiało można ich używać w domu, a po skończonych ćwiczeniach można je schować w szafie, czy pod łóżkiem.

Jakie partie mięśniowe możemy ćwiczyć z hantlami?

Odpowiedzią jest…wszystkie. Z hantlami możemy rzeźbić nie tylko biceps i triceps, ale również barki, klatkę piersiową, plecy, a nawet nogi. Wszystko zależy od poprawnie wykonywanego ćwiczenia.

Najpopularniejszym ćwiczeniem z hantlami jest uginanie ramion stojąc lub siedząc. Spowodowane to jest zapewne tym, że biceps dla wielu osób jest symbolem męskości i skupia się głównie na tej partii mięśni. Zapominając często o tym, że to triceps jest największą partią mięśni ramion. Poza tym bicepsa nie należy trenować zbyt często, aby nie spalić mięśni. Dobrym ćwiczeniem na triceps jest podnoszenie hantli nad głową, a następnie uginanie rąk w łokciach w taki sposób, aby hantle znalazły się za głową.

Wykonując przysiady z hantlami w dłoniach oprócz mięśnia czworogłowego uda, angażujemy również pośladki. To niezwykle proste ćwiczenie jest bardzo efektywne. Innym skutecznym ćwiczeniem na te partie mięśni, pod warunkiem prawidłowego ich wykonania są wykroki oraz wypady.

Ćwiczeń z hantlami jest naprawdę sporo i są ograniczone praktycznie naszą wyobraźnią. Musimy jednak pamiętać o poprawnej technice oraz odpowiednim obciążeniu, aby nie ulec kontuzji.

Ćwiczenia z hantlami na ławce treningowej

Najprostszym, a zarazem dającym bardzo dobre efekty ćwiczeniem jest wyciskanie hantli leżąc na ławeczce. Prawdziwą bombą są również tzw. rozpiętki. Buduje to znakomicie mięśnie klatki piersiowej. Te same ćwiczenia można stosować zarówno na ławce płaskiej jak i skośnej. Innym skutecznym sposobem na rozbudowanie klatki piersiowej, a dodatkowo tricepsów jest wymach hantlą za głowę. To ćwiczenie również wykonujemy leżąc. Wyciskając hantle leżąc czy to siedząc na ławce, trenujemy również barki.

Rodzaje hantli

Poza wyżej wymienionymi ćwiczeniami, hantle mogą być również stosowane do treningu fitness, aerobiku, ćwiczeń ogólnorozwojowych, a nawet w rehabilitacji. Wszystko zależy oczywiście od odpowiednio dobranego sprzętu. Poza hantlami żeliwnymi, które są najczęściej stosowane przez mężczyzn, na rynku dostępne są także hantle winylowe, gumowe oraz neopronowe. Tych ostatnich zazwyczaj używają kobiety podczas treningów fitness. Wachlarz zastosowań hantli jest szeroki i jest to najbardziej uniwersalne i niezastąpione narzędzie w siłowni.

Rodzaje drążków do podciągania – który wybrać?

Podciąganie na drążku należy do klasyki ćwiczeń siłowych. Używając go modelujemy ciało przy pomocy ciężaru własnego ciała.

Dzięki niemu możemy wyrzeźbić wiele partii mięśni w zależności od tego, na którą z nich kładziemy nacisk i jakie dokładnie ćwiczenia wykonujemy.

Na początku skupmy się na tym czym dokładnie jest ten przyrząd.

Czym jest drążek treningowy?

Śmiało można stwierdzić, że jest to jedno z najbardziej popularnych urządzeń treningowych.

Spotkać możemy je praktycznie w każdym miejscu: na siłowni, sali gimnastycznej, w zaciszu domowym znajomych czy rodziny. Istnieje kilka rodzajów, pozwalają wykonywać ćwiczenia na różne partie ciała i przede wszystkim nie zajmują dużo miejsca.

Nad którymi partiami możemy dzięki niemu pracować?

Drążki do podciągania umożliwiają wykonywanie wielu ćwiczeń dostosowanych do różnych grup mięśniowych.

Dzięki czemu przy pomocy jednego urządzenia możemy znacznie wzbogacić nasz trening, nawet ten domowy!

Są to m.in:

  • mięśnie rąk,
  • mięśnie pleców,
  • mięśnie barków,
  • mięśnie ramion,

Rodzaje drążków do podciągania

Istnieje kilka rodzajów drążków do podciągania, więc skąd wiadomo, który będzie dla nas najlepszy? Oczywiście jest to kwestia indywidualna każdego z nas.

Jednak przy wyborze odpowiedniego sprzętu na pewno należy zwrócić uwagę na:

  • cenę,
  • maksymalne obciążenie,
  • wykonanie,
  • sposób montażu.

Podstawowy podział drążków możemy wykonać ze względu na montaż:

  • drążki montowane do ściany,
  • drążki montowane do sufitu,
  • drążki mocowane do futryny,
  • drążki rozporowe,
  • drążki stojące,

Oraz kształt:

  • drążki proste bez nakładek,
  • drążki wygięte na końcach,
  • drążki z dodatkowymi uchwytami.

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z podciąganiem wystarczy, że zdecydujesz się na drążek klasyczny,rozporowy, montowany w futrynie.

Dzięki, któremu nabierzesz siły i opanujesz technikę poprawnego wykonywania ćwiczeń. Jeśli jednak tego typu trening stał się dla Ciebie czymś monotonnym i chcesz próbować nowych możliwości swojego ciała warto sięgnąć po coś bardziej stabilnego, umożliwiającego podciąganie dynamiczne, połączone z wybiciem. Warto wybrać też ten z dodatkowymi uchwytami w razie gdy chcielibyśmy wypróbować inne techniki ćwiczeń oraz chwytów.

Jak zacząć?

Najlepiej od zaraz! Nie szukaj wymówek. Wystarczy tylko trochę chęci i miejsca w domu.

Jeśli nadal nie wiesz, który drążek wybrać zawsze możesz udać się po poradę do znajomych, którzy już dawno rozpoczęli przygodę z podciąganiem lub podczas dokonywania zakupu doradź się sprzedawcy, który powinien wskazać sprzęt odpowiedni dla Ciebie. Czyli taki, który jest dostosowany do Twoich potrzeb i wzrostu.

Nie zwlekaj zacznij od zaraz!